(",)

LoveHateFollowers

Wednesday, April 18, 2012

Ridiculous Rules


I believe that I have mastered the art of "eating out alone"; simply wear the thickest skin on my face and bravely order plates of calories despite the fear of society's perception--a perfect romantic dinner date with just me, myself and I.

*****
It is weird but most people will stare at somebody having the meal all by his/herself and I hate having my dinner alone. I have this feeling that the people around me would laugh so merrily even though it does not exist at all; a typical human thinking full of ridiculous rules which the humans themselves set.

P/S: Alone is lonesome, two is a couple and three is a crowd ;)

:Glossary:

Have mastered          : telah menguasai
Eating out             : makan di luar
Simply                 : hanya
Wear                   : pakai
Thickest               : paling tebal
Skin                   : kulit
Bravely                : dengan beraninya
Order                  : memesan
Plates                 : berpinggan-pinggan
Despite                : walaupun
Fear                   : ketakutan
Society's perception   : pandangan masyarakat
Perfect                : sempurna
Stare                  : tengok, tenung,
Meal                   : makanan
Merrily                : dengan bahagianya
Exist                  : wujud, muncul
Typical                : biasa
Ridiculous             : mengarut
Rules                  : peraturan
Lonesome               : sepi, keseorangan
Crowd                  : ramai, orang ramai

19 comments:

Syazwan Che Deraman said...

aku pun selalu makan sorang sorang.
shopping sorang sorang.
lagi selesa kot.

Unknown said...

I'm different though.. eating alone would be one of my greatest moment! I love doing things alone really.. all to my choices and decisions. No one can say no to it... Hate it really when people keep on telling me what to do...

fatinlea said...

looks great! where did you eat?

NARUMI ISOZAKI said...

"I have this feeling that the people around me would laugh so merrily even though it does not exist at all" - In psychology we called it as 'penonton anganan' tahu... bahaya ni.. hihi~

Unknown said...

Syazwan: hehe, baguslah kita ada geng hehehe...kalau makan sorang-sorang rasa mcm LOSER plak...sebab I sendiri panggil org lain LOSERkalau orang lain makan sorang-sorang...padan muka I kan?

izzat: hehe...wow u survived sis! Maybe I will need more practice hehe......

Unknown said...

Lea: hehe...Kembangan Paradise...nanti ajak la Diba bawa kau ke situ hehehehe


Narumi: hehe, great u remembered that part. Yes, that is my problem...too much thinking about what the society thinks... CRAP!

Unknown said...

is it that weird if someone feels uncomfortable to eat all alone . i think , hmmm , no komen . haha

Aziela said...

Eating alone is much more difficult for me because I am a lady. But since I am really alone, sometimes I just lepak at kedai mamak and eat alone. BUT..! Mesti bawak something to read. Magazine ke, story book ke, newspaper ke, eben katalog Cosway pun jadilah. It is to avoid those stares from public...hehehehehhe.

adwafarahin said...

nmpk cm loser mkn sorang2 kan + mkn byk pulak tu penuh meja haha -.-'

Unknown said...

Fara: It's weird because I am dependent of my friends...I really can't have my meal alone but it happens most of the time ;)

Aziela: hehe...nanti ada orang yg kacau akak nak makan plak kan hehehe. Yes, one of the thing that I always do is to read while eating. It helps, seriously!

Adwa: kan kan kan? Itu yg selalu I tanamkan dalam diri...so sekarang I yang kena balik huhuhu

Ezad Skytech said...

mmg da biasa makan sorang2 ni dulu...mmg nampak mcm loser je kan...tapi biar la..pedulikan apa org kata..kita bukan kacau org pun..hee~

syafiqa said...

bawa saya lain kali :)

Unknown said...

Ezad: hehe...thanks atas sokongan yea...aku akan cuba kuatkan semangat hehehehe

syafiqa: haha...awak kat mana? Jauh x dengan UPM? Heheheh

Hanie Dew said...

kite serupa. aku tak beranin nak kuar sorang sorang, makan, shopping dan tengok wayang sorang sorang. rasa macam semua orang pandang semacam. even nak buat something pun mcm teragak agak. risau sgt ada yg memerhati. hehehhe..act perasaan aku je tu Jue cakap. sebb Jue mmg selalu buat bende bende tu sorang sorang.

Unknown said...

Hanie: yeay! Kita serupa hehehe....tu la kadang2 tu cuma perasaan kita...sebenarnya xda apa2 pun hehehehehe....wah...rupa-rupanya Jue tu berdikari la kan...x macam kita hehehehe

Anonymous said...

chemay takleh keluar sorang2 laaaa.
nanti rasa sedihhh + takuttt.
tp kalau nak pergi shopping.
chemay suka pergi sorang2.
best!
:)

Unknown said...

Chemay: yes...kalau bab shopping mmg best bila buat sorg2 hehehe....

Zya Amalis said...

bestfriend is our own self....hahaha...

sedapnyer tgk fries...byk giler...

u're not forever alone...ALLAH kan ada...:)

Unknown said...

Orked: A'ah la...Allah kan ada? So I am not alone....betullah....

("-")